Dlaczego warto codziennie ćwiczyć?

7/27

Nie ma nic gorszego dla naszego organizmu niż bezczynność. W ten sposób osłabia się jego odporność, a mięśnie pozostają w bezruchu. Dlatego, aby rozruszać nasz organizm zaleca się wykonywanie jakichkolwiek ćwiczeń fizycznych. Mają one bardzo dobroczynny wpływ dla naszego organizmu.

Ruch to zdrowie!

Jednym z najważniejszych powodów, dla których należy ćwiczyć to poprawa stanu zdrowia. Ruch wzmacnia siłę mięśnia sercowego, poprawia krążenie i utrzymuje w większej sprawności nasz układ mięśniowo- kostny. Pojemność płuc zwiększa się, przez co lepiej Ci się oddycha. Reguluje się poziom cukru we krwi.  Regularny trening pomaga w walce z dolegliwościami kręgosłupa, a nawet z migrenami. Uprawianie sportu wzmacnia także kości poprzez zwiększenie masy kostnej oraz stopnia ich mineralizacji. W efekcie kości są bardziej odporne na złamania. Co by nie mówić ćwiczenia są po prostu zdrowe!

Spadek masy ciała!

Ćwiczenia w dużym stopniu przyczyniają się do spadku masy ciała. Ćwicząc regularnie spalamy zbędne kalorie. Ruch zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej i przyspiesza przemianę materii. Ponadto dzięki zwiększonej ilości tlenu dostarczanego do tkanek, skóra staje się bardziej napięta, odżywiona i ukrwiona, przez co wygląda młodo i promiennie. Dodatkowo regularne treningi zapewnią smukłą i wymodelowaną sylwetkę.

Wzmocnienie odporności i wytrzymałości organizmu!

Wysiłek fizyczny w dużym stopniu poprawia również odporność naszego organizmu. Dzięki niemu dużo lepiej pracuje nasz układ immunologiczny. Aktywność fizyczna sprawia, że aktywizują się białe krwinki, które pomagają w walce z drobnoustrojami. Właśnie dlatego jesteśmy mniej podatni na różnego rodzaju wirusy i rzadziej chorujemy.  Poza tym wzmacnia się wytrzymałość naszego organizmu. Mięśnie będąc w ciągłym ruchu są bardziej wytrzymałe na większy wysiłek fizyczny, a tym samym poprawia się nasza kondycja.

Poprawa samopoczucia!

Codzienne ćwiczenia fizyczne zapewnią  również lepsze samopoczucie. Podczas ćwiczeń organizm wytwarza tak zwane hormony szczęścia, czyli endorfiny. To one odpowiedzialne są za doskonały nastrój, w jakim jest się po treningu. Czujemy się zmęczeni, ale szczęśliwi, gdyż nasz wysiłek nie idzie na marne. Ponadto, dzięki poprawie wyglądu i lepszej kondycji wzrasta również poziom naszego zadowolenia. Czujemy się świetnie w swoim ciele, a przez to bardziej atrakcyjnie.

Dodatkowo ćwiczenia bardzo dobrze wpływają na nasz sen.  Wysiłek fizyczny sprawia, że nasz sen jest spokojniejszy i głębszy. Wstajemy wyspani i wypoczęci, przez co mamy również lepszy humor. Poza tym to świetny lek na pozbycie się stresu z naszego życia. Osoby ćwiczące regularnie są spokojniejsze i lepiej radzą sobie w stresujących sytuacjach.

Ruch to więcej energii!

Ruch dobrze wpływa też na poziom energii. Poranna gimnastyka pobudzi  ciało i mózg do działania, pozwoli na rozgrzanie mięśni i stawów, które po  nocy są nieco ospałe. Dzięki ćwiczeniom nabierzemy energii również do innych czynności, nie tylko do wysiłku fizycznego. Zacznie rozpierać nas energia do działania.

Powyższe przykłady świetnie pokazują, że ruch jest najlepszym lekarstwem na wszystko. Ćwicząc czujemy się lepiej, wyglądamy świetnie i jesteśmy znacznie zdrowsi. Jak ktoś kiedyś powiedział: “ W zdrowym ciele zdrowy duch” i miał rację!